Een tipje van de sluier van het verhaal de Reuzenridders bedacht en gespeeld door de kinderen van groep 3A

Posted by De Poolster on Saturday, 21 April 2018

De kinderen van groep 3 A hebben samen een verhaal bedacht en gespeeld dat zich afspeelt in een Middeleeuws kasteel

De kinderen van groep 3 A hebben samen een verhaal bedacht dat zich afspeelt in een kasteel en de torenkamer van het kasteel. Woensdag 25 april is het verhaal te zien in de school. Hier alvast een voorproefje


Welkom! Het zomerfeest van de Poolster valt deze keer samen met de afsluiting van het schoolbrede project de Middeleeuwen.


Ook de kinderen van groep 7 lopen naar het Twiskehuis. Zij gaan verhalen verzamelen van de bewoners. Hoe was het om als kind in de oorlogstijd te leven? Het is bijzonder om ervaringen uit eerste hand te mogen horen.


De kinderen van groep 8 naar het Twiskehuis toe om daar mensen te interviewen. Zij hebben zich goed voorbereid. De verhalen die zij horen krijgen straks een plek in de verhalen die de kinderen schrijven.

In groep 1/2 A spelen dappere ridders en schone jonkvrouwen de sterren van de hemel

In groep 6 bedenken de kinderen wie ze willen zijn en wat ze doen. Ook bedenken ze waar hun verhaal zich afspeelt. We gebruiken het green screen om het nog ‘echter’ te maken.

Zoals u weet gaan de deuren van de school om 8.20 (1e bel) open en starten de lessen om 8.30 (2e bel).

Natuurlijk gaan wij ervan uit dat alle ouders willen dat hun kind de dag rustig kan starten en daarom zorgen dat het kind ruim voor de tweede bel in de klas is.

Van half 9 tot 9 uur wordt er in de hele school door de kinderen gelezen. Het is dan de bedoeling dat het in de groepen en op de gangen stil is zodat er rustig en geconcentreerd gelezen kan worden.

Om deze rust te bewaren vragen wij u dringend:

  • Na half 9 alleen gebruik te maken van de hoofdingang ( waar momenteel onze kasteelpoort staat) om de school binnen te komen. Dit geldt ook voor de kleuters.
  • Om half 9 de school te verlaten en niet in de gangen te blijven praten. U kunt uw gesprek natuurlijk buiten het schoolplein voortzetten.
  • Om eventuele ondersteunende werkzaamheden die u in school doet, waar wij natuurlijk heel blij mee zijn, deze zo rustig mogelijk uit te voeren in dit half uur waarin gelezen wordt en het lopen door de gangen tot een minimum te beperken.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.